Returer & återbetalningar

Hur fungerar returer i Sverige?

För att returnera varor måste du Dina beställningar. Du kan välja funktionen "Returnera order" där. Välj varför du vill returnera och vilka varor som kommer att returneras.
Du kan returnera varor inom 30 dagar.

Du får då fraktsedeln enkelt och smidigt via e-post. Detta innehåller all viktig information om hur du returnerar ditt paket. På så sätt är returen kostnadsfri för dig.

Observera följande när du returnerar produkter till oss:

  • Du bör skaffa bevis på porto och behålla det tills du får återbetalningen eller ersättningen.
  • Returnerade produkter kommer att behandlas inom 5 arbetsdagar (exklusive lördagar) efter mottagandet.
  • Du måste packa varorna med rimlig omsorg så att produkterna inte skadas under transporten.
  • När du returnerar elektroniska enheter ska de helst returneras i originalförpackningen för att undvika transportskador.
  • Kostnader för returer via speditör kommer ej att övertas.
  • Vi kommer att behandla din retur så snabbt som möjligt. Observera: Returer bedöms och behandlas i Österrike.

Du hittar all ytterligare information i våra villkor.

Hur får jag mina pengar tillbaka?

Beloppet kommer att återbetalas till den ursprungliga betalningsmetoden. Om du önskar kan vi också utfärda en kupongkod för det återbetalda beloppet.

Du kommer att erhålla en bekräftelse via e-post med kreditkvittot så snart din retur har behandlats. Vänligen notera att varorna måste returneras inom 30 dagar.

Om du har ytterligare frågor, skriv till oss via kontaktformuläret.

Jag skulle vilja byta något.

Vi beklagar om du fått en skadad, defekt eller felaktig produkt. Skriv gärna till oss via kontaktformuläret. Vänligen välj Returer & reklamationer som anledning till kontakt så hjälper vi dig vidare. Du hittar mer information om detta i våra villkor under "Garanti".